Теоретичні відомості

Теоретичні відомості до лабораторної роботи 1

тема: Знайомство з веб-ресурсом

Мета роботи: Ознайомити студентів з веб-ресурсом та його структурними одиницями.

Персональні веб-ресурси університету представляють собою подання навчального матеріалу у вигляді дистанційного курсу з різних дисциплін. Такі ресурси містять:

  • інформаційні блоки з дисциплін педагогічного працівника університету;
  • консультаційні блоки студента та викладача у вигляді тематичних форумів, чатів та електронного листування;
  • блок подання навчальної інформації у текстовому, аудіовізуальному, графічному вигляді, у вигляді підбору гіперпосилань та ін.;
  • контролюючий та аналітичний блок.

Для підготовки персонального веб-ресурсу науково-педагогічного працівника університету були використовуються електронні навчально-методичні комплекси. Електронний навчально-методичний комплекс – це комплект нормативної й навчально-методичної документації для всіх зацікавлених у процесі навчання сторін, а також набір засобів навчання й контролю, які реалізовані з використанням інформаційних технологій, необхідних і достатніх для якісної організації процесу навчання в рамках певної предметної області. 

Персональний веб-ресурс науково-педагогічного працівника університету умовно вміщує в себе три блоки:

  • подання систематизованої та упорядкованої навчальної інформації  в умовах єдиного віртуального навчального простору;
  • забезпечення зворотного зв’язку та консультування в процесі підготовки фахівців в умовах єдиного віртуального навчального простору;
  • забезпечення контролюючих засобів в умовах єдиного віртуального навчального простору.

Розглянемо більш детально візуальний вигляд та функціонал структурних елементів веб- ресурсу.

 -Гіперпосилання.  Гіперпосилання у дистанційному курсі використовується з метою опрацювання додаткових електронних джерел в мережі Інтернет по даній тематиці (електронні бібліотеки, електронні відео- та медіатеки, тощо). 

  - Глосарій курсу.  Такий інструмент передбачає супроводження навчального матеріалу основн=ими робочими термінами.

 - Журнал (щоденник). Дозволяє звітуватись викладачеві у визначені терміни за визначеною викладачем формою. Як правило у щоденнику студент має щоденно або щотижнево звітувати про виконану роботу. Це стимулює до вивчення дисципліни, самоспрямовує на опанування матеріалом.

  - Лекція. Тут навчальний матеріал подається невеликими порціями і може супроводжуватись візуальними схематичними, табличними, графічними, цифровими матеріалами, аудіо та відеороликами, презентаціями. Проходження лекції має оцінюватись. Після подання невеликої порції навчального матеріалу пропонуються питання для рефлексії. Важливо приділяти належну увагу вивченню кожної порції матеріалу, так як відповіді на питання для рефлексії формують оцінку за проходження лекції.

 - Завдання. Після подання теоретичного матеріалу пропонується виконання певних завдань. Завдання можуть бути представлені у вигляді текстових інструктивно-методичних вказівок викладача, аудіофайлів, відеозвернень, аудіо чи відеофрагментів, тощо. Наприклад:

11

Щоб отримати бал за виконане завдання потрібно його переслати викладачу. Для цього натискається кнопка 88. Виконана робота може бути представлена по-різному: у вигляді текстового есе, файла, гіперпосилання на власний відеоролик чи презентацію.

  - Тестування. Тестування потрібно проходити після того як Ви добре вивчили теоретичний матеріал. Тестування може бути у вигляді короткої відповіді, де потрібно, наприклад, представити тільки відповідь до задачі, вписати одне слово, тощо. Тестування також може бути на вибір однієї правильної відповіді (або кількох правильних відповідей), на вибір відповідності, у вигляді есе. 

-  Тематичні форуми. Це одна із систем комунікації у відкритому режимі та відкладеному часі.

-  Тематичні чати. Комунікації в межах веб-ресурсу. Проводяться в режимі реального часу.

с - СемінарРесурс «Семінар» дозволяє без створення додаткових сторінок чи інших ресурсів розмістити у собі тему заняття, мету, завдання для студентів, методичні рекомендації до виконання завдання, критерії оцінювання робіт, приклади робіт і також дозволяє перемикати функції ресурсу відповідно до виконуваної роботи студентами (подання власної роботи, перегляд робіт товаришів, рецензування роботи товариша, оцінювання роботи товариша). У кожного студента є можливість оцінити роботи одногрупників та отримати бали за процедуру оцінювання за визначеними критеріями.

Остання зміна: четвер 6 червень 2019 7:09